Ellinor Herslow Läth

Ellinor upptäckte dansen som 13 åring och gick gymnasiet på Folkuniversitetet i Skövde med inriktning musikal. Tiden efter gymnasiet har Ellinor till största del spenderat utomlands. Hon flyttade till Washington DC för att under en termin studera koreografi på college, samtidigt som hon uppträdde med en burlesquegrupp och tränade flitigt på Joy of Motion Dance Center.

När Ellinor kom tillbaka till Sverige fortsatte hennes dansträning på House of Shapes och Diambra i Stockholm innan hon flyttade till Melbourne i Australien. Hon flyttade vidare till New York för att under ett år gå en utbildning för internationella studenter på Broadway Dance Center. Vid sidan av skolan dansade hon bland annat i Good Morning America, flashmobs, musikvideos och modevisningar.

Ellinor är även utbildad Zumba Basic instruktör och instruktör i Vinyasa yoga, Three Sisters Yoga samt Yinyoga.

Anmäl dig / mer info