Helen Hjelmqvist

Helen driver sedan 1988 Helens Dansskola vilket idag är en av Västra Götalands största dansskolor, med verksamhet både i Lidköping och Skövde sedan 2009. Helen är utbildad till danspedagog vid Danshögskolan i Stockholm med specialinriktning barndans, jazz och stepp.

1985-1988 gick Helen en danspedagogutbildning i svensk och internationell sällskapsdans vid Nerikes Dansinstitut i Örebro. En utbildning kopplad till Sveriges Dans Organisation. Helen har dessutom dansat och vidareutbildat sig vid Steps och Broadway dance centre i New York.

Helen är regelbundet anlitad för att vidareutbilda andra danspedagoger både i Sverige och utomlands. Mellan ht 2002 och vt 2007 var Helen’s Dansskola ansvarig för det Estetiska programmet med inriktning Dans på De la Gardiegymnasiet.

2005-2009 var Helen dansambassadör i Lidköping på uppdrag av VästraGötalandsregionen. 2009 tilldelades Helen Lilian Runestams barndansstipendium.

Anmäl dig / mer info