Akrobatik

Kroppskontroll, gymnastiska övningar, styrka och vighet. På denna klass lär vi känna våra kroppar och lär oss moment som att stå på händer, slå kullerbyttor, hjula, mjuka övergångar mm. I koreografin smälter de akrobatiska momenten in i dansen som ofta är av unik stil. N1 - Inga förkunskaper N2 - Rulla stock, Brygga, Kullerbytta framåt, Hjula på höger eller vänster fot, L- handstående på höger och vänster fot N3 - Ovanstående + Gå ner i brygga och komma upp med pass, Bakåtkullerbytta, Hjula på höger och vänster fot, Rakt handstående på höger och vänster fot N4 - Ovanstående + Brygga i linje, Gå ner i brygga, Sparka över från brygga med hjälp av matta, Sparka över från brygga med pass, Handstående drop till brygga, Chasé upphopp hjula, Stå på huvudet - tuck N5 - Ovanstående + Brygga med raka ben och i linje, Gå ner i brygga och komma upp igen, Brygga och sparka över, Handstående drop till kobra, Handstående till kullerbytta, kastkullerbytta, Hjula på en hand (close hand) höger och vänster fot, Chase upphopp hjula på höger och vänster fot, Stå på huvudet gå upp genom andra N6 - Ovanstående + Cheststand 5 s, Elbow stand 5 s, Gå ner i brygga till armbågarna, Arabian handstående till kullerbytta, brygga kicka över hö och vänster, Hurdle hjula, Front limber höger och vänster, Donkey kicks 5 st, Brygga prances 4 st med raka ben. N7 - Ovanstående + Brygga och upp igen 3 i rad, 15 st shoulder shrugs, Front walkover höger eller vänster, Back walkover höger eller vänster, Cheststand 10 s, Elbow stand 10 s, Hurdle rondat höger eller vänster, Aerial med pass höger eller vänster, Flickis med pass, Stå på huvudet i 2 positioner håll 10 s i varje