Tilde Emilsson

Tilde har dansat sedan hon var 5 år och började tävla i discodans när hon var 12 år. Något år senare började hon att tävla i konstnärlig dans och tillsammans med sin tävlingsgrupp tog hon både SM-guld och EM-guld. 2019 deltog Tilde också på VM i konstnärlig dans tillsammans med sin grupp.

2019 genomförde hon sin Steg 1 utbildning hos Sveriges Dansorganisation.

Gymnastik och akrobatik har sedan tidig ålder varit ett stort intresse för Tilde. Utanför tävlingsvärlden har hon upprätt på t.ex Skövde Idrottsgala 2019 och även bakgrundsdansat bakom Carola Häggkvist.

Tilde är tävlingsansvarig på Helens Dansskola. Det är henne du kontaktar ifall du har frågor gällande tävlingsdans. Tilde är främst inriktad på konstnärlig dans och är konstnärlig ledare/coach för Helens Dansskolas tävlingsteam.

tilde@helensdansskola.nu

Tilde undervisar i Akrobatik, Jumps & Turns, Fys & Flexibility, Jazz & tävlingsdans  på dansskolan i Skövde.

Anmäl dig / mer info